Al in 2009 begon Zaid met het maken van YouTube video’s. Vanaf 2012 heeft hij zich verdiept in het geen wat zich achter de schermen van YouTube afspeelt. Zo was hij in 2015 Channel Manager bij verschillende Multi Channel Networks. In 2016 werkte hij als Head of Influencers bij Alveum, het grootste MCN van België. In hetzelfde jaar haalde hij zijn eerste YouTube Certified papieren.
In 2017 was Zaid actief als Head of Artist bij Socialz, zijn eigen onderneming.
Waar hij verschillende influencers onder zijn hoede had, onder andere Jesse Hoefnagels en Mike Buiten (Gekkies). Ook verzorgt hij met Socialz marketingplannen voor bedrijven die hun onderneming online onder de aandacht willen brengen door samen te werken met influencers.
In september 2019 begon Zaid als Stagiar bij GoSpooky, na zijn stage periode bleef hij bij GoSpooky en werd hij actief als Jr. Social Media Manager bij GoSpooky. Waar hij o.a. werkt aan social media kanalen van verschillende klanten van GoSpooky en hier de productie taken uitvoert. Zaid werkte een langere tijd deze periode voor het Europese TikTok en Instagram account van JBL als Creative Producer. De geproduceerde video’s kan je terug vinden op het TikTok & Instagram profiel.
Vervolgens heeft Zaid een halfjaar gefreelanced voor verschillende klanten waar hij bezig was met short-video (TikTok & Reels) strategieën en pitches. Maar ook het concepten van branded content & opzetten van influencer campagnes heeft Zaid mogen doen voor verschillende bedrijven & organisaties.
Zaid deelt zijn ervaringen hierover op bijeenkomsten als spreker over online media en influencer management en marketing ook geeft hij gastlessen op scholen.
Hiernaast was Zaid één van de gezichten van de SIRE-campagne rondom hun 50-jarig jubileum, was hij in de rol als reporter actief bij NPO 3FM Tussenuur en onderdeel van de DenkTank op NPO Zapp.
Onlangs was Zaid ook te zien in de documentaire #Pestverhaal.